język / language : PL | EN
Gdzie jest wiatr – na NordCUP?

Dziś na wodzie stawili się zawodnicy z klas: Nautica 450, Europa, oraz Snipe (Słonka), przy czym dla żeglarzy z Nautica 450 zawody mają rangę Mistrzostw Polski, zaś dla Snipe – Pucharu Europy Wschodniej.

Niestety na linii startu nie od razu stawił się wiatr. Z lekką niechęcią powiało popołudniem, ale udało się rozegrać po 3 wyścigi w każdej klasie.  Kaprysy wiatru nie wpłynęły jednak na dobre humory zawodników, którzy aż do 14.00 zmuszeni byli czekać na wiatr w marinie. Na szczęście AZS Centrum Galion oferuje tyle rozrywek, że nie sposób tu się nudzić! Warun­­­ki słabowiatrowe są zazwyczaj dużym wyzwaniem dla zawodników. Brak wiatru to chyba najbardziej frustrująca sytuacja dla każdego żeglarza. Tłumaczy to sporą liczbę protestów, które jednak sprawnie rozpatrzyła komisja sędziowska. Dziś zmorą zawodników była czarna flaga potocznie zwana „czarną śmiercią”. Jak powiedziała nam ekspert od przepisów regatowych sędzia Zofia Truchanowicz: „Sygnał przygotowania czarnej flagi jest bez dwóch zdań najbardziej znienawidzoną przez zawodników flagą, gdyż złamanie przepisu czarnej flagi niesie za sobą nieprzyjemne konsekwencjedyskwalifikację”. Podniesienie na statku komisji czarnej flagi oznacza, że zawodnicy na minutę przed startem nie mogą znaleźć się w trójkącie utworzonym przez końce linii startu i pierwszy znak. Jeśli tak się stanie – zostaną zdyskwalifikowani bez rozpatrywania. Widmo tej dotkliwej kary zawisa nad uczestnikami regat zazwyczaj, gdy sędziowie, rozczarowani kolejnymi falstartami, chcą zdyscyplinować niepokornych zawodników.

Miejmy nadzieję, że jutro wiatr będzie bardziej niezawodny. Sobota (06.07) jest dniem wyjątkowych atrakcji na NordCUP. Jutro dowiemy się kto wygra wyścig o Bursztynowy Puchar Neptuna, którego pomysłodawcą jest Mateusz Kusznierewicz. Przypomnijmy: pierwszy taki wyścig odbył się po raz pierwszy w 2010 roku. Wydarzenie to połączyło Baltic Sail oraz regaty Nord CUP. To niepowtarzalna okazja integracji żeglarzy z bradzo różnych środowisk. O bursztynowe trofeum rywalizują bowiem wilki morskie i na jachtach jednokadłubowych i na katamaranach, a nawet deskarze z żaglem lub latawcem. Na podstawie Bursztynowego Pucharu wygrawerowane zostają nazwiska poszczególnych zwycięzców, gdyż Puchar jest trofeum przechodnim.

Dotychczas powiernikami puchar zostali:

2012 – Marek Kowalski – katamaran s/y Oiler

2011 – Sergey Pavlenko – jacht s/y Blagodarnost

2010 – Przemysław Zagórski – jacht s/y Swallow.

Jutro trasa powiedzie ze startu w okolicy plaży Stogi do boi zwrotnej przy molo w Brzeźnie i z powrotem na Stogi. Start o godzinie 13.00!

Dla miłośników jachtów motorowych oraganizatorzy przygotowali również wiele atrakcji. Jutro w ramach NordCUP rozpoczyna się zlot motorowodny Scandinavia Cup – konkursy i niespodzianki na pewno ucieszą niejednego motorowodniaka.

Wyścigi klasy Laser

Ah, tęsknimy za tym słońcem i wiatrem. Cóż to były za emocje :) Obejrzyjcie film z wyścigów klas Laser standard, 4.7, radial :)

8 likes, 1 comments8 hours ago

Vector Sails Optimistic Cup

To były wyjątkowo liczne regaty klasy Vector Sails Optimistic Cup. Akwen na Górkach Zachodnich zapełnił się żagłowkami sterowanymi przez..

18 likes, 0 comments4 days ago

W tegorocznych regatach wzięła udział rekordowa liczba jachtów i uczestników. To była niezapomniana przygoda, do której wciąż wracamy..

16 likes, 0 comments1 week ago

W wyniku nieporozumienia na zakończeniu regat zostały ogłoszone błędne wyniki grupy ORC II. Przepraszam za tą sytuację załogi jachtów..

7 likes, 1 comments1 week ago

Rekordowa trzynastka Pantaenius NordCUP Gdańsk | Regaty NordCUP

Za nami trzynaste, rekordowe pod względem liczby zawodników, regaty Pantaenius NordCUP Gdańsk 2018 W wydarzeniu wzięło udział 445 jachtów..

17 likes, 1 comments1 week ago