język / language : PL | EN
Gdzie jest wiatr – na NordCUP?

Dziś na wodzie stawili się zawodnicy z klas: Nautica 450, Europa, oraz Snipe (Słonka), przy czym dla żeglarzy z Nautica 450 zawody mają rangę Mistrzostw Polski, zaś dla Snipe – Pucharu Europy Wschodniej.

Niestety na linii startu nie od razu stawił się wiatr. Z lekką niechęcią powiało popołudniem, ale udało się rozegrać po 3 wyścigi w każdej klasie.  Kaprysy wiatru nie wpłynęły jednak na dobre humory zawodników, którzy aż do 14.00 zmuszeni byli czekać na wiatr w marinie. Na szczęście AZS Centrum Galion oferuje tyle rozrywek, że nie sposób tu się nudzić! Warun­­­ki słabowiatrowe są zazwyczaj dużym wyzwaniem dla zawodników. Brak wiatru to chyba najbardziej frustrująca sytuacja dla każdego żeglarza. Tłumaczy to sporą liczbę protestów, które jednak sprawnie rozpatrzyła komisja sędziowska. Dziś zmorą zawodników była czarna flaga potocznie zwana „czarną śmiercią”. Jak powiedziała nam ekspert od przepisów regatowych sędzia Zofia Truchanowicz: „Sygnał przygotowania czarnej flagi jest bez dwóch zdań najbardziej znienawidzoną przez zawodników flagą, gdyż złamanie przepisu czarnej flagi niesie za sobą nieprzyjemne konsekwencjedyskwalifikację”. Podniesienie na statku komisji czarnej flagi oznacza, że zawodnicy na minutę przed startem nie mogą znaleźć się w trójkącie utworzonym przez końce linii startu i pierwszy znak. Jeśli tak się stanie – zostaną zdyskwalifikowani bez rozpatrywania. Widmo tej dotkliwej kary zawisa nad uczestnikami regat zazwyczaj, gdy sędziowie, rozczarowani kolejnymi falstartami, chcą zdyscyplinować niepokornych zawodników.

Miejmy nadzieję, że jutro wiatr będzie bardziej niezawodny. Sobota (06.07) jest dniem wyjątkowych atrakcji na NordCUP. Jutro dowiemy się kto wygra wyścig o Bursztynowy Puchar Neptuna, którego pomysłodawcą jest Mateusz Kusznierewicz. Przypomnijmy: pierwszy taki wyścig odbył się po raz pierwszy w 2010 roku. Wydarzenie to połączyło Baltic Sail oraz regaty Nord CUP. To niepowtarzalna okazja integracji żeglarzy z bradzo różnych środowisk. O bursztynowe trofeum rywalizują bowiem wilki morskie i na jachtach jednokadłubowych i na katamaranach, a nawet deskarze z żaglem lub latawcem. Na podstawie Bursztynowego Pucharu wygrawerowane zostają nazwiska poszczególnych zwycięzców, gdyż Puchar jest trofeum przechodnim.

Dotychczas powiernikami puchar zostali:

2012 – Marek Kowalski – katamaran s/y Oiler

2011 – Sergey Pavlenko – jacht s/y Blagodarnost

2010 – Przemysław Zagórski – jacht s/y Swallow.

Jutro trasa powiedzie ze startu w okolicy plaży Stogi do boi zwrotnej przy molo w Brzeźnie i z powrotem na Stogi. Start o godzinie 13.00!

Dla miłośników jachtów motorowych oraganizatorzy przygotowali również wiele atrakcji. Jutro w ramach NordCUP rozpoczyna się zlot motorowodny Scandinavia Cup – konkursy i niespodzianki na pewno ucieszą niejednego motorowodniaka.

Podsumowanie Pantaenius Nord CUP Gdańsk 2018

10 dni regat w 4 minuty! Zobaczmy jeszcze raz jak przebiegała rywalizacja w tym roku! Nie możemy się doczekać już następnych regat Pantaenius..

22 likes, 0 comments3 months ago

Wyścigi Nord Classic

Tym razem mamy dla was podsumowanie ostatniego dnia wyścigów Nord Cup Classic, które poraz pierwszy miały swoją bazę w Marina Gdańsk…

6 likes, 0 comments3 months ago

9 Wyścig o Bursztynowy Puchar Neptuna

To był 9 Wyścig o Bursztynowy Puchar Neptuna – wspólny wyścig uczestników zlotu Baltic Sail Gdańsk oraz naszych Regaty Pantaenius Nord..

8 likes, 0 comments3 months ago

Mistrzostwa Polski klasy Nautica 450

To już Mistrzostwa Polski Nautica 450. Emocje podczas rywalizacji w tych jubileuszowych regatach były wysokie. Wielu obstawiało wieloletnich..

13 likes, 1 comments3 months ago

Wyścigi klasy Laser

Ah, tęsknimy za tym słońcem i wiatrem. Cóż to były za emocje :) Obejrzyjcie film z wyścigów klas Laser standard, 4.7, radial :)

11 likes, 1 comments4 months ago