język / language : PL | EN
Medale Mistrzostw Polski rozdane!

Na regatach Nord CUP 2014 w gdańskich Górkach Zachodnich wyłoniono medalistów mistrzostw Polski w trzech żeglarskich klasach, a także dobiegła końca rywalizacja trzech kolejnych, gdzie stawką były punkty do klasyfikacji generalnej Pucharu Polski. Mimo zmiennej pogody udało się przeprowadzić większość zaplanowanych wyścigów. Medale rozdano w klasach Nautica 450, Hornet i Hobie 16.

Na wodach Zatoki Gdańskiej, u wybrzeży Centrum Galion w gdańskich Górkach Zachodnich blisko 50 żeglarek i żeglarzy rywalizowało o medale mistrzostw Polski w trzech klasach. W trzydniowych regatach odbyło się po dziewięć wyścigów. Najbardziej zacięta walka o tytuł rozegrała się na jachtach typu Hornet. W końcowej klasyfikacji różnica między załogami WKŻ Wolsztyn wyniosła zaledwie jeden punkt. Niewiele zresztą brakowało, aby przedstawiciele tego klubu obsadzili wszystkie miejsca na podium. Maciej Miśko, sternik załogi mistrzów Polski w klasie Hornet:

– Broniłem tytułu, więc tym bardziej medal cieszy. Udało się, choć w wielkich bólach. Regaty były ciężkie, wszystko praktycznie na styku. W każdym wyścigu coś się działo, najlepsze załogi były bardzo blisko siebie. Różnica punktów mówi sam za siebie, że naprawdę spotkali się wyrównani klasą żeglarze – mówi. – Mimo że wszyscy jesteśmy z Wolsztyna, to spotykamy się praktycznie tylko na zawodach. Nie tylko nie ma okazji, aby trenować wspólnie z innymi załogami, a brakuje czasu i na własny trening. Trzeba w jakiś sposób zarobić na życie. Mogę powiedzieć, że w zawodowym żeglarstwie ja już swoje zrobiłem. Byłem m.in. wicemistrzem Polski juniorów w klasie Finn w matchowych regatach.

Po raz drugi na Nord CUP tytuł Mistrza Polski zdobył Paweł Nawrocki. Na mistrzowski tron w klasie Nautica 450 żeglarz stołecznej Spójni wrócił po dwuletniej przerwie, z nowym załogantem. Paweł Nawrocki, sternik mistrzowskiej załogi klasy Nautica:

fot. Bartosz Modelski

– Nord Cup to jedne z najlepszych regat, w jakich brałem udział. Czuje się tutaj atmosferę żeglarskiego święta. Satysfakcja jest tym większa, bo zajęliśmy pierwsze miejsce w większości wyścigów. Jak wiatr osłabł, to stawka się wyrównała, zaczęliśmy się tasować na trasie. Natomiast jak mocniej wiało, decydowało doświadczenie i opływanie – powiedział po ostatnim wyścigu. – Cieszymy się ze zwycięstwa tym bardziej, że startowaliśmy w tym składzie pierwszy raz. Mój stały załogant nie mógł przyjechać z uwagi na ważne, prywatne obowiązki. Z Mateuszem pływaliśmy 3 lata temu na innej łódce, a zatem znaliśmy się. Ja na Nautice pływam od dwóch lat. Pierwszy raz na tę łódkę wsiadłem właśnie na Nord CUPie w 2012 roku. Jako nie tylko nie faworyt, ale ktoś zupełnie zielony, udało mi się wygrać – wspomina. – Rok temu przyjechałem bronić tytułu, ale zdobyła go załoga, która też pierwszy raz wsiadła do tej łódki. Dlatego teraz bardzo się obawiałem, gdyż nowych ekip było dużo. Spodziewałem się, że prawem serii znów wygrają jacyś nowicjusze. – Jakie plany Paweł Nawrocki ma w najbliższym czasie? – Na pewno zostaję na Nautice. Wcześniej ścigałem się na jachtach turystycznych, ale znudziło mi się żeglowanie w tych ciężkich klasach. Stwierdziłem, że czas na coś fajniejszego. I Nautica taką łódką jest. Pływa szybko, pływa w ślizgu, ma genaker, czyli daje więcej zabawy.

fot. Emilia Wylandowska

Z największym spokojem zwycięstwo w Nord CUP 2014, równoznaczne z tytułem mistrza Polski w klasie Hobie 16 przyjął Robert Wilczyński. Wraz z Aleksandrą Sroczyńską szef warszawskiej szkoły katamaranów wygrał większość wyścigów. Robert Wilczyński, sternik mistrzowskiej załogi w klasie Hobie 16:

– Nie wiem, który to tytuł. Nie liczę. Przygodę z żeglarstwem rozpoczynałem od Cadeta i już w tej klasie byłem po raz pierwszy mistrzem Polski. Na Nord CUPie wygraliśmy dość łatwo. Jak ktoś tutaj mówi z boku, „wygrał stary wilk”, bo ja całe życie ścigałem się profesjonalnie. Tutaj przyszło mi rywalizować z niektórymi ze swoich wychowanków. Mam szkołę katamaranów nad Zalewem Zegrzyńskim. Załogantka, z którą tutaj startowałem, już za dwa tygodnie wystartuje w Sopocie samodzielnie, jako sterniczka.

MEDALIŚCI NORD CUP 2014 – MISTRZOSTWA POLSKI (pełne rezultaty w zakładce „Wyniki”)

HOBIE 16

1. Robert Wilczyński/Aleksandra Sroczyńska (Sport Sailing Warszawa) 7 punktów

2. Bartłomiej Janiszewski/Mariusz Kuśmierski (PHCA) 14

3. Szczepan Wroński/Agata Czarmińska (Sport Sailing Warszawa) 20

HORNET

1. Maciej Miśko/Mirosław Marcinkiewicz (WKŻ Wolsztyn) 10 punktów

2. Tomasz Pikuła/Patryk Chwałko (WKŻ Wolsztyn) 11

3. Tomasz Derwinis/Piotr Ukleja (MOS Zegrze) 18

NAUTICA 450

1. Paweł Nawrocki/Mateusz Leszko (Spójnia Warszawa) 7 punktów

2. Anna Szmulc/Gabriela Murach (Poznań) 20

3. Witold Małecki/Maciej Odważny (Pro Data Sailing Team) 23

Mistrzowie Polski Nautica 450: To było dla nas wyzwanie - WP SportoweFakty

W drugi weekend #NordCUP’u klasa Nautica 450 rywalizowała o medale 🥇 Po startach nowi mistrzowie Polski podsumowali nordcupową rywalizację..

4 likes, 0 comments2 months ago

Regaty Nord Cup Gdańsk

Dziś mamy dla was kadry z II nordcupowej ⛵ niedzieli, tym razem od Anna Korneszczuk

16 likes, 0 comments2 months ago

Sail Spotting

I największe jednostki ⛵️ które w II nordcupowy weekend startowały na Nord CUP Classic, Mistrzostwach Zatoki Gdańskiej i Wyścigu o Bursztynowy..

17 likes, 0 comments2 months ago

Na finałowy weekend naszych regat dołączyła Klasa Omega. Było ostro!

6 likes, 0 comments2 months ago

Sail Spotting

Polska Flota Klasy Korsarz rozgrywała na #NordCUP’ie Otwarte Mistrzostwa Polski ⛵ na których pojawiły się też załogi z Niemiec ⛵ To..