Sponsor tytularny
Patron
Partner główny
Sponsorzy główni

Pierwszy weekend ENERGA NORD CUP Gdańsk za nami!

Pierwszy weekend ENERGA NORD CUP Gdańsk 2023 i pierwsza ceremonia wręczenia nagród za nami!  Lekki wiatr na Zatoce Gdańskiej pozwolił na rozegranie wyścigów w klasach OSF, Europa, Finn, Hobie Cat 14 i 16 oraz Nacra 15. Na metę dotarły w międzyczasie wszystkie jachty biorące udział w długodystansowym Orvaldi B8 Race. Po wyścigach żeglarze sami zadbali o okoliczne plaże - odbyła się także pierwsza tura EKO LIGI.

Szczęśliwa 19 w Orvaldi B8 Race

W piątek popołudniu w wyścigu Orvaldi B8 wystartowało 19 załóg, a pierwszy na mecie po nieco ponad 19 godzinach żeglowania zjawił się jacht Sailing Factory Club, tuż za nim Konsal TEAM. Ostatecznych zwycięzców po przeliczeniu wyników zgodnie z zasadami klas ORC ogłosi niebawem komisja sędziowska. Kategorię Open zdecydowanie wygrała załoga Eveline Sailing Team USA.

- To było spokojne żeglowanie, w zasadzie przez cały czas płynęliśmy półwiatrem, tylko po starcie musieliśmy trochę pokombinować – relacjonował tuż po przekroczeniu mety skipper Sailing Factory Club Jacek Chabowski. – Na powrocie na wysokości Helu trafiliśmy na ciszę wiatrową, w której straciliśmy około 3 godzin. W tym czasie nasza konkurencja zdążyła się do nas zbliżyć i mimo tego, że jednak dotarliśmy pierwsi, nasza przewaga nie jest pewnie tak duża, żeby po przelicznikach mieć dobry wynik. Ale honorowe „pierwsi na mecie” jest i z tego się cieszymy! – podsumował.

Zakończenie regat dla klasa Open Skiff i Finn

Zakończyły się regaty ENERGA NORD CUP Gdańsk 2023 dla pierwszych klasach Open Skiff i Finn. Warunki były przeważnie słabowiatrowe, jednak udało się przeprowadzić większośc zaplanowanych wyścigów. W klasie Open Skiff do lat 17 pierwsze miejsce zajął Hubert Staroń z KŻ Horn Kraków.

- Żegluję od sześciu lat, a to jest mój ostatni rok w klasie Open Skiff. Pierwsze miejsce to był mój cel i udało mi się go osiągnąć – cieszył się Hubert odebraniu nagrody. – Kosztowało mnie to dużo pracy, ale podczas wyścigów po prostu robiłem swoje, jechałem prosto do mety nie patrząc na konkurencję.

Jesteśmy ciekawi jaką klasę wybierze Hubert jako kontynuację swojej żeglarskiej kariery, bo jeszcze nie zdecydował co dalej.

Wyniki w klasie Open Skiff:
do lat 12:
1 miejsce: Jan Waśkiewicz (Klub Żeglarski Horn Kraków)
2 miejsce: Mikołaj Posyniak (Akademia Żeglarstwa Prestige)
3 miejsce: Franciszek Niziołek (Akademia Żeglarstwa Prestige)

do lat 15
1 miejsce: Mikołaj Łoboda (Miejski Klub Żeglarski Arka Gdynia)
2 miejsce: Piotr Kuźniarski (KŻ Horn Kraków)
3 miejsce: Mikołaj Głowa (KŻ Horn Kraków)

do lat 17
1 miejsce: Hubert Staroń (KŻ Horn Kraków)
2 miejsce: Piotr Kuźniarski (KŻ Horn Kraków)
3 miejsce: Kacper Sprengler (Sopocki Klub Żeglarski)

W regatach klasy Finn pierwsze miejsce zajął Andrzej Romanowski z OŚ AZS Poznań, który po wyścigu opowiadał nam o swojej rywalizacji i upodobaniu do miejsca, gdzie rozgrywanie są regaty ENERGA NORD CUP Gdańsk.

- Nie było łatwo, ale udało się mi wygrać te regaty na remisie. Skończyłem z tą samą liczbą punktów co drugi zawodnik, z którym od kilku lat w Mistrzostwach Polski ścigamy się łeb w łeb i raz on wygrywa, raz ja. Tym razem ja miałem większą liczbę wygranych wyścigów, bo udało mi się wygrać trzy wyścigi na sześć przeprowadzonych. No i zająłem pierwsze miejsce. – cieszył się zwycięzca. - Takie warunki jak w ten weekend nie są dla mnie problemem, były także momenty, że nawet mogliśmy trochę podpompować. Marina AZS COSA Galion w Górkach Zachodnich to moja ulubiona z morskich lokalizacji. Możemy tu trenować w warunkach prawie pełnomorskich mimo tego, że jest to zatoka. Dodatkowo jest tu świetnie zejście i zaplecze gastronomiczne. Dla żeglarzy to jest w kultowe miejsce.

Wyniki w klasie Finn:
1 miejsce: Andrzej Romanowski (OŚ AZS Poznań)
2 miejsce: Bartosz Szydłowski (Sailing Legia)
3 miejsce: Tadeusz Bartlewski (SKŻ Sopot)

Powróciła EKO LIGA na ENERGA NORD CUP Gdańsk

Górki Zachodnie, czyli dom regat ENERGA NORD CUP Gdańsk, są organizatorom regat i żeglarzom równie bliskie, co dbanie o środowisko naturalne. W pierwszej turze EKO LIGI uzbrojeni w worki zawodnicy zebrali tak dużo śmieci z okolicznych plaż i zarośli, że trzeba było sprowadzić kontener aby je składować. Brawo żeglarze! Pamiętajcie, że w EKO LIDZE można wygrać atrakcyjne nagrody, warto się więc starać! Mamy też nadzieję, że natura wszystkim uczestnikom naszej eko zabawy odwdzięczy się pomyślnym wiatrem.

A co nas czeka w poniedziałek, 26 czerwca? Europa, Finn, Hobie Cat 14 i 16, Nacra15 ścigają się dalej!